Reunió de treball de l’equip de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018

L’Informe de la comunicació a Catalunya és una obra col·lectiva biennal, creada per l’InCom-UAB l’any 2000, i que ha comptat ininterrompudament amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy. La propera edició estudiarà el bienni 2017-2018 i suposarà el desè volum, amb una anàlisi global de vint anys d’estudi

Bellaterra / Barcelona, 12-12–2018. L’equip d’editors i autors de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 ja ha dut a terme una primera reunió de treball, per avançar en la delimitació entre capítols i analitzar els principals trets característics del bienni. L’equip es va reunir el dimecres 28 de novembre al matí a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya, a Barcelona.

La reunió va comptar amb la participació de la directora de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén; l’equip editor format per Marta Civil i Serra (InCom-UAB) i Bernat López (URV); i els autors Mercè Díez (Grup Daniel Jones-UAB), Carme Ferré Pavia (UAB), Carles Llorens Maluquer (GRISS, UAB), Xavier Ribes (GRISS, UAB), Miquel Vidal Villoria (Blackpool Digital), Marta Montagut i Carlota Moragas (URV).

El projecte també compta amb la participació, en qualitat d’autors, d’Isabel Fernández Alonso i Marc Espín (Grup Daniel Jones UAB), Laura Bergés (UdL), Joan M. Corbella (UPF), Reinald Besalú (UPF), Ruth S. Contreras (UVic/UCC), Juan José Caballero i Daniel Jariod (ESCAC, UB); Xavier Cubeles (Eurecat, UPF), Lluís Gendrau (Grup Enderrock), Ruth S. Conteras Espinosa (UVic/UCC); Jordi Duch (URV) i Frederic Guerrero (UPF), i Carmina Crusafon (UAB), que no van poder assistir a la reunió per motius laborals.

L’Informe es proposa oferir una descripció i anàlisi interpretativa de l’evolució dels principals camps que configuren el sector de la comunicació social a Catalunya, els anys 2017 i 2018, a partir d’una presentació i una introducció inicials, tres apartats específics (marc general de la comunicació a Catalunya; els mitjans i les indústries de la comunicació i la cultura; reptes del sistema de la comunicació a Catalunya), i un epíleg final. Es publicarà en paper i en format digital, i es presentarà l’octubre de 2019.

El comitè científic i assessor de l’Informe, que coincideix també amb el de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB) —on està adscrita l’obra—, està format per Laura Bergés (UdL), Maria Corominas (UAB), Carmina Crusafon (UAB), Carmen Echazarreta (UdG), Bernat López (URV), Miquel de Moragas i Spà (UAB), Miquel Rodrigo (UPF), Joan Manuel Tresserras (UAB) i José Luis Terrón (UAB). Des de l’InCom-UAB se segueix treballant per vetllar perquè el projecte sigui veritablement interuniversitari.

Copyright fotografia: Amparo Huertas Bailén / InCom-UAB.

Web Informe de la comunicació a Catalunya

ESPECIAL MÀSTER LGTBI+ Oberta la matrícula del nou Màster en Comunicació LGTBI+
La UAB ha aprovat el Màster en Comunicació LGTBI+, presentat per l’InCom-UAB. Es tracta del primer màster d’aquesta temàtica a Catalunya; i del primer màster que organitza un Centre d’Estudis i de Recerca (CER) de la UAB. És un màster propi (professional i presencial) amb 35 places. La inscripció romandrà oberta fins el 9 de setembre
Membres de l’InCom-UAB publiquen a Acta Ludologica