Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació

L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.

Bellaterra, 25-04-2019. L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació a la seva trajectòria. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible. Es tracta de "Comunicació i LGTBI".

Davant la importància que la comunicació té en la construcció de què és ser "LGTBI" en les nostres societats, l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) ha creat un nou espai web anomenat "Comunica-LGTBI", on recollirem una selecció de documents i informacions actuals d’interès amb l’objectiu de contribuir a la construcció de bones pràctiques comunicatives a tots els àmbits.

Actualment l’InCom-UAB centra la seva investigació en dos àmbits al Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017/SGR-0760). Per una banda, el sistema de la comunicació a Catalunya, on s’inclou l’Informe de la comunicació a Catalunya i l’OCC InCom-UAB. I, en segon lloc, les tecnologies de la comunicació, desenvolupament i cohesió social. És a aquest segon àmbit on s’incorpora “Comunicació i LGTBI”, al costat de les temàtiques salut, interculturalitat, diversitat lingüística i mitjans, i participació democràtica-responsabilitat social.

Amparo Huertas Bailén, responsable d’aquesta nova línia de treball, també forma part de la Red de Investigadores del Grupo Género, Estética y Cultura Audiovisual (GECA), amb seu a la Universidad Complutense de Madrid i dirigit per Francisco A. Zurián, membre també de l’InCom-UAB. La relació de l’InCom-UAB i GECA s’inicià el 2014.

Els recursos al web "Comunica-LGTBI" s'oganitzen en 6 àmbits temàtics:
- Activisme
- Aproximacions teòric-empíriques
- Creativitat, art i imatge
- Inclusió i convivència
- Propostes periodístiques
- Representacions i narratives

Els recursos publicats es podran seguir també via Twitter al compte @ComunicaLgtbi.

Podeu consultar aquest nou espai a l'adreça http://comunica-lgtbi.com.

Més informació sobre el projecte: https://incom.uab.cat/comunica-lgtbi/ca/sobre-esta-iniciativa/

Esperem veure créixer aquest projecte, també amb les vostres aportacions. Podeu contactar amb nosaltres a: https://incom.uab.cat/comunica-lgtbi/ca/contacto/

Wisem Mahi, de la universitat pública algeriana de Tlemcen, inicia una estada de recerca al nostre centre
Wisem Mahi està realitzant la seva tesi doctoral sobre el tractament de la premsa espanyola del procés català. Gràcies a una ajuda del Ministeri d’Educació i Investigació Científica de la República Algeriana Democràtica i Popular, realitzarà una estada al nostre centre de set mesos de durada
Amparo Huertas Bailén, ponent invitada a la Conferència Amics UAB sobre igualtat LGTBI, a la Biblioteca de Rubí, el 22 de gener
Es tracta d’una activitat organitzada per l’associació Amics UAB, l’Ajuntament de Rubí i la Biblioteca municipal de Rubí. Forma part del cicle de conferències “Universitat Opina”, amb l’objectiu de “donar a conèixer l’opinió de la comunitat universitària catalana sobre qüestions que afecten la vida dels ciutadans”
La comunicación viva. Reflexiones desde y para las ciencias sociales, nou eBook de l’InCom-UAB Publicacions
Vivian Romeu és l’autora de La comunicación viva. Reflexiones desde y para las ciencias sociales, nou eBook publicat per l’InCom-UAB Publicaciones. Vivian Romeu és doctora en comunicació por la Universidad de La Habana (Cuba). Actualment és professora i investigadora de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México. S’ha especialitzat en art, teories de la comunicació, interculturalitat, estètica de la recepció, semiòtica i anàlisi del discurs
Carme Ferré Pavia i Anna Nogué Regàs publiquen una segona edició, revisada, del Llibre d’estil de l’ACN
La primera edició es va publicar l’any 2010 a l’Editorial UOC. Aquesta segona edició, a càrrec de l’editorial Saldonar, ha suposat una revisió acurada, per adaptar-se a les necessitats més recents, fruit de l’evolució de l’exercici periodístic a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), una agència pública que treballa amb continguts escrits, audiovisuals i multimèdia
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2020 ple d’il·lusions
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2020 ple d’il·lusions.
El InCom-UAB os desea felices fiestas y un año 2020 lleno de ilusiones.
O InCom-UAB deseja-lhes felizes festas e um ano 2020 chieo de ilusões.
InCom-UAB wishes you Season's greetings and a new year 2020 full of illusions.
@incomuab