Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació

L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.

Bellaterra, 25-04-2019. L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació a la seva trajectòria. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible. Es tracta de "Comunicació i LGTBI".

Davant la importància que la comunicació té en la construcció de què és ser "LGTBI" en les nostres societats, l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) ha creat un nou espai web anomenat "Comunica-LGTBI", on recollirem una selecció de documents i informacions actuals d’interès amb l’objectiu de contribuir a la construcció de bones pràctiques comunicatives a tots els àmbits.

Actualment l’InCom-UAB centra la seva investigació en dos àmbits al Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017/SGR-0760). Per una banda, el sistema de la comunicació a Catalunya, on s’inclou l’Informe de la comunicació a Catalunya i l’OCC InCom-UAB. I, en segon lloc, les tecnologies de la comunicació, desenvolupament i cohesió social. És a aquest segon àmbit on s’incorpora “Comunicació i LGTBI”, al costat de les temàtiques salut, interculturalitat, diversitat lingüística i mitjans, i participació democràtica-responsabilitat social.

Amparo Huertas Bailén, responsable d’aquesta nova línia de treball, també forma part de la Red de Investigadores del Grupo Género, Estética y Cultura Audiovisual (GECA), amb seu a la Universidad Complutense de Madrid i dirigit per Francisco A. Zurián, membre també de l’InCom-UAB. La relació de l’InCom-UAB i GECA s’inicià el 2014.

Els recursos al web "Comunica-LGTBI" s'oganitzen en 6 àmbits temàtics:
- Activisme
- Aproximacions teòric-empíriques
- Creativitat, art i imatge
- Inclusió i convivència
- Propostes periodístiques
- Representacions i narratives

Els recursos publicats es podran seguir també via Twitter al compte @ComunicaLgtbi.

Podeu consultar aquest nou espai a l'adreça http://comunica-lgtbi.com.

Més informació sobre el projecte: https://incom.uab.cat/comunica-lgtbi/ca/sobre-esta-iniciativa/

Esperem veure créixer aquest projecte, també amb les vostres aportacions. Podeu contactar amb nosaltres a: https://incom.uab.cat/comunica-lgtbi/ca/contacto/

Posposada la presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018. Properament anunciarem la nova data
Conferència de José Luis Terrón sobre l’estigma, els mitjans de comunicació i el VIH i la sida