Maria Luna, ponent al Primer Congreeso Nacional de Comunicación de Bogotá (2019)

La investigadora del InCom-UAB i membre del grup consolidat de recerca Grup Internacional de Estudios sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2017/ SGR 0760), dirigit per la Dra. Amparo Huertas Bailén, va participar en el conversatori “Comunicació i tecnología com a bases per a la construcción del que és públic”, juntament amb l’investigador Guillermo Mastrini (Universidad de Quilmes, Argentina) i l’economista, escriptor i analista Luis Jorge Garay

Bellaterra / Bogotà (Colòmbia), 02-05-2019. La investigadora del InCom-UAB, professora de mitjans audiovisuals de TecnoCampus (Universitat Pompeu Fabra) i assessora acadèmica de la Muestra Internacional documental de Bogotá fou ponent invitada en el Primer Congreso Nacional de Comunicación de Bogotá, a Colòmbia, els dies 20 i 21 de març de 2019. L’esdeveniment fou organitzat per l’Asociación Colombiana de Facultades y Programas Universitarios de Comunicación (AFACOM), dins dels actes de commemoració del 40 aniversari d’aquesta institución acadèmica colombiana.

Maria Luna, que actualment es troba d’estada d’investigació i docente a UNIMINUTO, va participar en el conversatori “Comunicació i tecnologia com a bases per la construcció del que és públic”, juntament amb els investigadors Guillermo Mastrini (Universidad de Quilmes, Argentina) i l’economista, escriptor i analista Luis Jorge Garay. Aquesta sessió es va celebrar el primer dia del congrés, al matí, al Teatro México de la Universidad Central, a la capital colombiana.

L’Asociación Colombiana de Facultades y Programas Universitarios de Comunicación (AFACOM) va néixer arran del I Encuentro Latinoamericano de Facultades de Comunicación Social (FELAFACS), realitzat a la ciutat de Lima (Perú), el març de 1979. Actualment, l’Asociació agrupa un total de 63 facultats de Comunicació de Colòmbia i forma part de FELAFACS.

Programa Primer Congreso Nacional de Comunicación de Bogotá

Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació
L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.
L’InCom-UAB col·labora amb el FICAB en una mostra de cinema a l’entorn del Dia d’Àfrica
L’InCom-UAB col·labora amb el Festival Internacional de Cinemes Africans de Barcelona (FICAB), que organitza un cicle de projeccions i debats els dies 21, 22, 23 i 25 de maig al Pati Llimona i al Zumzeig Cinema amb la finalitat de fomentar la sensibilització social sobre el continent i la diàspora africana. Aquestes jornades de cinema i reflexió coincideixen amb el Dia d’Àfrica (25 de maig)
Miquel de Moragas i Spà, padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura com a doctor honoris causa per la UAB
El Consell de Govern de la UAB concedeix aquesta distinció al periodista català, com a reconeixement del seu compromís per a la llengua catalana i la societat. És un dels cinc nomenaments com a doctors honoris causa extraordinaris que la UAB concedeix en en el marc de la celebració del 50è aniversari de la fundació d’aquesta universitat pública