L’InCom-UAB col·labora amb el FICAB en una mostra de cinema a l’entorn del Dia d’Àfrica

L’InCom-UAB col·labora amb el Festival Internacional de Cinemes Africans de Barcelona (FICAB), que organitza un cicle de projeccions i debats els dies 21, 22, 23 i 25 de maig al Pati Llimona i al Zumzeig Cinema amb la finalitat de fomentar la sensibilització social sobre el continent i la diàspora africana. Aquestes jornades de cinema i reflexió coincideixen amb el Dia d’Àfrica (25 de maig)

Bellaterra/Barcelona, 13-05-2019. Barcelona tornarà a ser escenari de la tercera ronda de projeccions del Festival Internacional de Cinemes Africans de Barcelona (FICAB) amb dues propostes cinematogràfiques contemporànies potents, que provenen de Ghana i de Burkina Faso. L’InCom-UAB ve treballant amb el FICAB des de 2018, any en el qual van començar els seus cicles de projeccions.

Amb l’objectiu de fomentar la transformació social i la sensibilització ciutadana, el FICAB proposa quatre dates que busquen mobilitzar tant cinèfils com col·lectius d’africans i afrodescendents, treballadors de l’àmbit social i cultural, associacions dedicades a migracions, així com persones de tots els àmbits, per mostrar, a través del setè art, un continent dinàmic, divers i en moviment, que està reescrivint la seva pròpia historia més enllà dels estereotips.

Amb la voluntat de reforçar la cooperació cultural i de sumar esforços amb diferents espais de la ciutat, el FICAB portarà les activitats d’aquest any al Centre Cívic Pati Llimona i al Cine Cooperativa Zumzeig per expandir el radi d’actuació als barris de Barcelona. Per això proposa 3 dates dins del marc del Festival de fotografia Enfocats 2019, on es projectarà el llargmetratge burquinès Wallay (Berni Goldblat, 2017) i tres documentals: Diom (Lucía Andújar, 2018), El peso de la Manta (2016) i el documental musical We Exist (LucianSegura, 2019). Així com el Dia d’Àfrica en el marc del "Cinema a l'Aire Lliure" el Zumzeig, on es projectarà la pel·lícula ghanesa Keteke (Peter Sedufia, 2017).

Com ja és habitual en el FICAB, les projeccions comptaran amb la participació de persones com Nebon Babou Basson, representant del col·lectiu d’activistes burquinesos; Le Balai Citoyen —que parlarà d’Identidades: la confluència África-Europa—; Marie Faye, de la cooperativa DiomCoop, i Lamine Sarr, portaveu del Sindicat Popular de Venedors Ambulants —que debatran sobre Creatividad y empoderamiento de los colectivos africanos en Barcelona—. També es comptarà amb la presdència del director de We Exist, Lucian Segura, o Andreu Rol·lan, activista i excapità de salvament marítim al Mediterrani, que juntament amb Fatou Secka, activista pels drets de les dones i presidenta de l’Associació EQUIS-MGF, reflexionaran sobre els motius que empenyen a la immigració.

Per una altra banda, ja podem anunciar que de l’1 al 5 d’octubre de 2019 el FICAB organitza a la Filmoteca de Catalunya la retrospectiva ‘ÁFRICA ES NOMBRE DE MUJER: memoria de la voz femenina en Fespaco (Festival Panafricano de Cine y Televisión de Uagadugú)’. Es tracta d’una selecció de pel·lícules premiades, realitzades, o protagonitzades per dones durant els últims 50 anys del festival més important del continent africà. L’InCom-UAB també col·labora en aquesta retrospectiva, de la qual els anirem informant puntualment.

FICAB

Pati Llimona

Cine Cooperativa Zumzeig

Filmo