L’InCom-UAB prepara la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018

Més de 25 persones entre autors, editors, membres del Consell científic i equip de producció estan treballant en la propera edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya, una obra col·lectiva biennal, creada per l’InCom-UAB l’any 2000, i que ha comptat ininterrompudament amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy. La propera edició estudiarà el bienni 2017–2018 i suposarà el desè volum d’aquesta publicació periòdica. La presentació és prevista per al mes d’octubre de 2019, a Barcelona

Bellaterra, 27-05–2019. L’equip d’editors i autors de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 està treballant de ple en l’elaboració i realització del que serà la desena edició d’aquesta obra biennal, col·lectiva de l’InCom-UAB. L’Informe comptarà amb dos capítols inicials (la presentació i la introducció), 16 capítols estructurats en tres apartats específics (marc general de la comunicació a Catalunya; els mitjans i les indústries de la comunicació i la cultura, i reptes del sistema de la comunicació a Catalunya), i un epíleg final. Es publicarà en paper i en format digital, i es presentarà l’octubre de 2019.

L’equip editor d’aquesta desena edició està format per Marta Civil i Serra (InCom-UAB) i Bernat López (URV) i en el projecte hi participen un total de 22 autors i autores, procedents de diverses universitats i institucions, públiques i privades: Amparo Huertas Bailén (directora de l’InCom-UAB), Laura Bergés (UdL), Reinald Besalú (UPF), Juan José Caballero Molina (UB), Marta Civil i Serra (InCom-UAB), Ruth S. Contreras (UVic/UCC), Joan M. Corbella Cordomí (UPF), Xavier Cubeles (Eurecat, UPF), Carme Ferré Pavia (UAB), Mercè Díez (Grup Daniel Jones UAB), Jordi Duch (URV), Isabel Fernández Alonso (Grup Daniel Jones UAB), Lluís Gendrau (Grup Enderrock), Frederic Guerrero (UPF) Daniel Jariod (UB, ESCAC), Carles Llorens Maluquer (GRISS, UAB), Bernat López (URV), Marta Montagut (URV); Carlota M. Moragas-Fernández (URV), Xavier Ribes (GRISS, UAB), Miquel Vidal Villoria (Blackpool Digital), i Carmina Crusafon (UAB), que serà la responsable de l’elaboració de l’epíleg.

L'equip de LlenguaViva, format per Marta G. Avellaneda, Jordi Martí Fitó i Núria Vila Ortells, són els encarregats de la correcció lingüística de l’obra.

El comitè científic i assessor de l’Informe —que coincideix també amb el de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB), on està adscrita l’obra—, està format per Laura Bergés (UdL), Maria Corominas (UAB), Carmina Crusafon (UAB), Carmen Echazarreta (UdG), Bernat López (URV), Miquel de Moragas i Spà (UAB), Miquel Rodrigo (UPF), Joan Manuel Tresserras (UAB) i José Luis Terrón (UAB). Des de l’InCom-UAB se segueix treballant per vetllar perquè el projecte sigui veritablement interuniversitari.

Posposada la presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018. Properament anunciarem la nova data
Conferència de José Luis Terrón sobre l’estigma, els mitjans de comunicació i el VIH i la sida
José Luis Terrón, director de l’SCOMLab InCom-UAB, pronunciarà la conferència ‘Estigma, mitjans de comunicació, VIH i sida’, el 18 de novembre a les 18.30 hores, al Centre LGTBI de Barcelona
Hadriel Theodoro i Amparo Huertas Bailén publiquen un article sobre el tractament periodístic de les persones LGTBIQ+ a la revista Ámbitos