Nova estada de recerca de Flor Micaela Ramírez Leyva a l’InCom-UAB

La seva estada, del 8 al 19 de juliol, s’ha emmarcat en la línia de treball sobre comunicació i salut dins del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat de recerca (2017 SGR 0760)

Bellaterra, 25-07-2019. La professora del Centro Universitario de la Costa de la Universidad de Guadalajara (Mèxic) i investigadora col·laboradora de l’InCom-UAB, Dra. Flor Micaela Ramírez Leyva, ha fet una estada de recerca postdoctoral a l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), del 8 al 19 de juliol de 2019.

La seva estada s’ha emmarcat en la línia de treball del Laboratori de Comunicació i Salut (SCOMLab InCom-UAB), sota la direcció del Dr. José Luis Terrón. Aquest laboratori forma part del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), dirigit per la directora de l’InCom-UAB, Dra. Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat de recerca per al període 2017‒2020, del qual la professora Ramírez Leyva també en forma part.

Durant les dues setmanes de la seva estada, Ramírez Leyva ha treballat en el desenvolupament de la metodologia i instruments de codificació pel projecte sobre “Condicionantes de salud, obesidad y sobrepeso en la prensa digital”. Amb José Luis Terrón han avançat en l’elaboració de l’article en curs, escrit conjuntament, titulat “Noticias y frames de salud en televisión mexicana. Enfoque sobre contenidos y perspectiva de género”.

Paral·lelament, ha mantingut una reunió de treball amb Amparo Huertas Bailén, en qualitat de coordinadora de la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC / InCom-UAB), per explorar possibles vies de col·laboració acadèmiques.

Aquestes activitats se sumen al conjunt de projectes que la professora Ramírez Leyva ha vingut desenvolupant durant les seves darreres visites de treball a l’InCom-UAB, en l’àmbit de l’anàlisi de diverses problemàtiques socioculturals relacionades amb el camp de la comunicació i la salut, i que enforteixen el vincle entre l’InCom-UAB i el Centro Universitario de la Costa de la Universidad de Guadalajara (Mèxic).

Una de les darreres col·laboracions més destacada ha estat el capítol escrit per Flor Micaela Ramírez Leyva i José Luis Terrón titulat “Visibilidad de mujeres y paridad de género en las noticias sobre salud en televisión mexicana”, publicat al llibre coordinat per Daniel Catalán, Carmen Peñafiel i José Luis Terrón ¿Por qué la comunicación en salud es importante? (Madrid: Aranzandi Thomson Reuters, 2019).

Fotografia (d’esquerra a dreta): La directora de l’InCom-UAB, Dra. Amparo Huertas Bailén, i la investigadora Flor Micaela Raírez Leyva, a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB)

Presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018, el dimarts 29 d’octubre a la tarda, al Palau Robert
Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació
L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.
Estada de l’investigador brasiler Bruno Vilas Boas Bispo a l’InCom-UAB
L’investigador, doctorand de la Universidade Federal da Bahia (UFBA), realitza una estada de cinc mesos al nostre centre, gràcies a una beca predoctoral del Govern de Brasil, en el marc de l’elaboració de la seva tesi doctoral sobre cinema
Amparo Huertas Bailén participa en el llibre Éxodos y geopolíticas, coordinat per Valerio Rocco
La directora de l’InCom-UAB firma un dels deu capítols del llibre Éxodos y geopolíticas, coordinat per Valerio Rocco. L’obra, publicada per l’Editorial Dykinson en el marc de la col·lecció “Pensar nuestro tiempo”, ha tingut el suport de la Sociedad Académica de Filosofía de España (SAF) i la Cátedra Internacional de Investigación en Hermenéutica Crítica HERCRITIA-Santander