La investigadora Ruth S. Contreras Espinosa publica un article sobre jugadors, escriptors i influencers, a la Revista Latina de Comunicación Social

El text, escrit amb les investigadores de la UPF María-José Establés i María del Mar Guerrero Pico, forma part del darrer número de la Revista Latina de Comunicación Social, i analitza com els hobbies mediàtics d’adolescents i joves es poden convertir en oportunitats de professionalització

Bellaterra/Tenerife (Illes Canàries), 02-09-2019. "Jugadores, escritores e influencers en redes sociales: procesos de profesionalización entre adolescentes = Gamers, writers and social media influencers: professionalisation processes among teenagers" és el títol de l’article científic que ha publicat la directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB /UVic-UCC) i professora de la UVic/UCC, Ruth S. Contreras Espinosa, amb les investigadores de la UPF María-José Establés i María del Mar Guerrero-Pico, a la Revista Latina de Comunicación Social, núm. 74, pàgs. 214-236 (2019).

“L’evolució de la indústria mediàtica ha precipitat profunds canvis en la forma en què els adolescents desenvolupen les seves competències i accedeixen a la producció transmèdia. En concret ens centrarem en l’aparició d’una zona gris on els hobbies mediàtics esdevenen en oportunitats de professionalització per als joves, i en oportunitats de benefici econòmic per a les indústries”, tal com afirmen les autores a la introducció de la seva aportació

L’article combina una perspectiva mixta de mètodes qualitatius i quantitatius, i integra tècniques de recol·lecció i anàlisi de dades de tall etnogràfic, estadístic i textual. En aquest context, segons Establés, Guerrero-Pico i Contreras Espinosa, “es detecten tres àmbits de professionalització: videojocs, escriptura creativa i xarxes socials amb les seves pròpies dinàmiques respecte al gènere dels adolescents i els recursos i plataformes utilitzats. (…) Els adolescents que empren processos de professionalització són una minoría i, dons d’aquest grup, és fonamental enfortir les competències que els permeten omprendre en quina mesura el seu treball beneficia econòmicament les companyies de comunicació.”

Accés a l’article:

ESTABLÉS, María José; GUERRERO PICO, María del Mar; CONTRERAS ESPINOSA, Ruth S. (2019): "Jugadores, escritores e influencers en redes sociales: procesos de profesionalización entre adolescentes = Gamers, writers and social media influencers: professionalisation processes among teenagers" [En línia]. Revista Latina de Comunicación Social, núm. 74, pàgs. 214-236.

Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació
L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.
Amparo Huertas Bailén realitza diverses activitats acadèmiques a l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (ESPM) de São Paulo, al Brasil
La directora de l’InCom-UAB fou invitada pel Programa de Postgrau en Comunicació i Pràctiques de Consum de l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (PPGCOM ESPM) de São Paulo (Brasil) la primera quinzena del mes d’agost. Durant la seva estada, Amparo Huertas Bailén realitzà diverses activitats acadèmiques
Miquel de Moragas i Spà impartirà la conferència inaugural del V Symposium grafica (2019)
El fundador i primer director de l’InCom-UAB impartirà el dijous 5 de setembre la conferència inaugural del V Symposium grafica (2019), sota el títol “La investigació aplicada al disseny gràfic. Experiències de desenvolupament de disseny gràfic”