Amparo Huertas Bailén realitza diverses activitats acadèmiques a l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (ESPM) de São Paulo, al Brasil

La directora de l’InCom-UAB fou invitada pel Programa de Postgrau en Comunicació i Pràctiques de Consum de l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (PPGCOM ESPM) de São Paulo (Brasil) la primera quinzena del mes d’agost. Durant la seva estada, Amparo Huertas Bailén realitzà diverses activitats acadèmiques

Bellaterra / São Paulo (Brasil), 05-09-2019. Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, fou invitada pel Programa de Postgrau en Comunicació i Pràctiques de Consum de l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (PPGCOM ESPM) de São Paulo, al Brasil, per a realitzar diverses activitats acadèmiques entre l’1 i el 15 d’agost de 2019. La directora de l’InCom-UAB va impartir un seminari de 16 hores de durada entre el 5 i el 8 d’agost amb el títol “Comunicació i consum: reconfigurant les audiències i les minories”. La proposta tenia com a objectiu estimular el debat sobre la manera en què s’estan reconfigurant les audiències i les minories en motiu de la globalització, la neoliberalització i la personalització del consum amb el desenvolupament dels entorns comunicatius digitals. Van assistir al curs 45 persones, la majoria estudiants de postgrau i professors universitaris de diverses universitats brasileres.

A més a més, Amparo Huertas Bailén va impartir el 12 d’agost la conferència “Comunicació, audiovisual i activisme: el cas del moviment #Metoo”, organitzada en el curs de graduació en disseny de l’ESPM en associació amb PPGCOM ESPM. La directora de l’InCom-UAB va parlar sobre l’ús de l’activisme des de la indústria cinematogràfica de Hollywood i analitzà la manera com s’està transformant la lluita social. La directora de l’InCom-UAB també va participar, el 2 d’agost, en la comissió de seguiment del treball de Lucas Pereira Baumgartner, titulat Comunicação, consumo e ética: um estudo das narritvas das práticas de consumo dos usuários da rede Tor, i dirigit per l’investigador Luiz Peres Garzezi en el marc del PPGCOM ESPM.

D’aquesta manera, l’InCom-UAB reforça els seus vincles amb l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing de São Paulo, a partir de la continuada col·laboració amb Denise Cogo, responsable de PPGCOM ESMP i membre de l’InCom-UAB, i de la recent incorporació de Luiz Peres Garzezi, membre de l’equipo docent i investigador de l’ESPM, al nostre centre de recerca.

Fotografia: Amparo Huertas Bailén a l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing de São Paulo (Font: arxiu personal AHB)

Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació
L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.
Miquel de Moragas i Spà impartirà la conferència inaugural del V Symposium grafica (2019)
El fundador i primer director de l’InCom-UAB impartirà el dijous 5 de setembre la conferència inaugural del V Symposium grafica (2019), sota el títol “La investigació aplicada al disseny gràfic. Experiències de desenvolupament de disseny gràfic”
La investigadora Ruth S. Contreras Espinosa publica un article sobre jugadors, escriptors i influencers, a la Revista Latina de Comunicación Social
El text, escrit amb les investigadores de la UPF María-José Establés i María del Mar Guerrero Pico, forma part del darrer número de la Revista Latina de Comunicación Social, i analitza com els hobbies mediàtics d’adolescents i joves es poden convertir en oportunitats de professionalització