Amparo Huertas Bailén realitza diverses activitats acadèmiques a l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (ESPM) de São Paulo, al Brasil

La directora de l’InCom-UAB fou invitada pel Programa de Postgrau en Comunicació i Pràctiques de Consum de l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (PPGCOM ESPM) de São Paulo (Brasil) la primera quinzena del mes d’agost. Durant la seva estada, Amparo Huertas Bailén realitzà diverses activitats acadèmiques

Bellaterra / São Paulo (Brasil), 05-09-2019. Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, fou invitada pel Programa de Postgrau en Comunicació i Pràctiques de Consum de l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing (PPGCOM ESPM) de São Paulo, al Brasil, per a realitzar diverses activitats acadèmiques entre l’1 i el 15 d’agost de 2019. La directora de l’InCom-UAB va impartir un seminari de 16 hores de durada entre el 5 i el 8 d’agost amb el títol “Comunicació i consum: reconfigurant les audiències i les minories”. La proposta tenia com a objectiu estimular el debat sobre la manera en què s’estan reconfigurant les audiències i les minories en motiu de la globalització, la neoliberalització i la personalització del consum amb el desenvolupament dels entorns comunicatius digitals. Van assistir al curs 45 persones, la majoria estudiants de postgrau i professors universitaris de diverses universitats brasileres.

A més a més, Amparo Huertas Bailén va impartir el 12 d’agost la conferència “Comunicació, audiovisual i activisme: el cas del moviment #Metoo”, organitzada en el curs de graduació en disseny de l’ESPM en associació amb PPGCOM ESPM. La directora de l’InCom-UAB va parlar sobre l’ús de l’activisme des de la indústria cinematogràfica de Hollywood i analitzà la manera com s’està transformant la lluita social. La directora de l’InCom-UAB també va participar, el 2 d’agost, en la comissió de seguiment del treball de Lucas Pereira Baumgartner, titulat Comunicação, consumo e ética: um estudo das narritvas das práticas de consumo dos usuários da rede Tor, i dirigit per l’investigador Luiz Peres Garzezi en el marc del PPGCOM ESPM.

D’aquesta manera, l’InCom-UAB reforça els seus vincles amb l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing de São Paulo, a partir de la continuada col·laboració amb Denise Cogo, responsable de PPGCOM ESMP i membre de l’InCom-UAB, i de la recent incorporació de Luiz Peres Garzezi, membre de l’equipo docent i investigador de l’ESPM, al nostre centre de recerca.

Fotografia: Amparo Huertas Bailén a l’Escuela Superior de Propaganda y Marketing de São Paulo (Font: arxiu personal AHB)

ESPECIAL MÀSTER LGTBI+ Oberta la matrícula del nou Màster en Comunicació LGTBI+
La UAB ha aprovat el Màster en Comunicació LGTBI+, presentat per l’InCom-UAB. Es tracta del primer màster d’aquesta temàtica a Catalunya; i del primer màster que organitza un Centre d’Estudis i de Recerca (CER) de la UAB. És un màster propi (professional i presencial) amb 35 places. La inscripció romandrà oberta fins el 9 de setembre
Membres de l’InCom-UAB publiquen a Acta Ludologica