Gabriela Marques presenta la seva Tesi Doctoral sobre el consum mediàtic del col·lectiu gitano

El 16 de setembre de 2019, Gabriela Marques va defensar la seva tesi, inscrita al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, i dirigida per Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB

Bellaterra, 19-09-2019. Gabriela Marques va defensar la seva tesi doctoral Medios de Comunicación y Cohesión Social: consumo mediático y cultural de la población gitana de Cataluña el 16 de setembre passat. Inscrita al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB i dirigida per la directora de l’InCom-UAB i professora titular d’aquest departament, Amparo Huertas Bailén, el projecte tracta de forma qualitativa la manera com el col·lectiu gitano s’apropa a l’oferta cultural a Catalunya i la seva opinió sobre la visibilitat mediàtica del propi col·lectiu a partir de la realització de 20 entrevistes.

El tribunal va estar presidit per José Luis Lalueza, del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la UAB, i director del Grup d’investigació sobre desenvolupament humà, intervenció social i interculturalitat (DEHISI-UAB). Els altres dos membres del tribunal foren Cilia Willem, del Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, i Fernando Macías, membre de l’equip tècnic del Pla Integral del Poble Gitano de la Generalitat de Catalunya i professor associat de la Universitat de Barcelona i investigador del Centre d’Estudis Gitanos (CEG) de CREA-UB. En termes general, el tribunal va valorar molt positivament el treball realitzat, la seva coherència i estructura, i destacà la seva utilitat per la definició d’estratègies comunicatives dirigides al col·lectiu.

Fotografia: Gabriela Marques durant la seva intervenció en la defensa de la tesi (© Adriana Pimentel)

Referència bibliogràfica:

MARQUES, Gabriela (2019): Medios de Comunicación y Cohesión Social: consumo mediático y cultural de la población gitana de Cataluña [En línia]. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (Universitat Autònoma de Barcelona). Directora de la tesi doctoral: Amparo Huertas Bailén. Data de defensa: 16‒09‒2019. [Disponible en línia al TDX (www.tdx.cat), en breu].

ESPECIAL MÀSTER LGTBI+ Oberta la matrícula del nou Màster en Comunicació LGTBI+
La UAB ha aprovat el Màster en Comunicació LGTBI+, presentat per l’InCom-UAB. Es tracta del primer màster d’aquesta temàtica a Catalunya; i del primer màster que organitza un Centre d’Estudis i de Recerca (CER) de la UAB. És un màster propi (professional i presencial) amb 35 places. La inscripció romandrà oberta fins el 9 de setembre
Membres de l’InCom-UAB publiquen a Acta Ludologica
Ruth S. Contreras, de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya y directora de l’OCVE (InCom-UAB/UVic-UCC); José Luis Terrón, de la UAB i director de l’SCOMLAB (InCom-UAB), i Ángel Serra, de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, han publicat l’article “Games and ADHD-ADD: A Systematic Mapping Study”, a la revista Acta Ludologica