Un estudi sobre la cobertura periodística de les catàstrofes, nou volum de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)

Márcia Franz Amaral i Carlos Lozano Ascencio són els coordinadors de l’obra col·lectiva Periodismo y desastres. Múltiples miradas Es tracta del darrer volum publicat a la col·lecció Atlántica (Editorial UOC/ InCom-UAB), que dirigeixen Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo

Bellaterra, 27-09-2019. Els investigadors Márcia Franz Amaral (Universidade Federal de Santa Maria, Brasil) i Carlos Lorenzo Ascencio (Universidad Rey Juan Carlos) són els coordinadors del llibre Periodismo y desastres. Múltiples miradas. Es tracta del volum 46 de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC/ InCom-UAB). L’obra ha estat escrita per un total de 13 autors i autores que analitzen aquesta temàtica des de diversos punts de vista i reflexionen sobre casos concrets de catàstrofes esdevingudes en els darrers cinc anys a Portugal, Brasil, Mèxic, Carib i Florida, als Estats Units.

Per als coordinadors de l’obra, “no totes les catàstrofes (terratrèmols, huracans, incendis,...) són esdeveniments del mateix ordre, però la seva cobertura periodística sempre és difícil. Abordar desastres suposa treballar amb molta pressió i més en entorns a on regna el desconcert. Aquí es reuneixen estudis de cas molt ben escollits. La conclusió és clara: s’hauria de prestar més atenció als aspectes socials. En comptes d’abusar de l’impacte emocional, el periodisme, hauria de contribuir més a què les persones afectades sabessin què han de fer o bé en el moment de tractar les causes, les desigualtats socials haurien de ser-hi més presents. La cultura de la prevenció hauria d’imposar.se a la del desastre, sobretot si tenim en compte que, degut al canvi climàtic, les catàstrofes són cada vegada més intenses”.

A més a més de Márcia Franz Amaral i Carlos Lorenzo Ascencio, el llibre també compta amb la participació de Benito Gutiérrez Santaella (Universidad de Cádiz), Carla Baptista (Universidade Nova de Lisboa, Portugal), Cilene Victor (Univeridade Metodista de São Paulo, Brasil), Elise Souza (Universidade Federal de Santa Maria , Brasil), Esther Puertas Cristóbal (Universidad de Cádiz), Florence Toussaint Alcaraz (Univerisdad Nacional Autónoma de México), Jorge Pedro Aousa (Universidade Fernando Pessoa), Júlia Capovilla Luz Ramos (Universidade Federal de Santa Maria, Brasil), Juliana Motta (Universidad Federal de Santa Maria, Brasil), Marisa Torres da Silva (Universidade Nova de Lisboa, Portugal) i Norma Valencio (Universidade Federal de São Carlos, Brasil).

Per a més informació del llibre:

Fitxa de l’obra

Col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)

Presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018, el dimarts 29 d’octubre a la tarda, al Palau Robert
Comunicació i LGTBI, nova línia d’investigació
L’InCom-UAB incorpora una nova línia d’investigació, "Comunicació i LGTBI" , coordinada per Amparo Huertas Bailén. Des de fa més de tres anys estem treballant en ella i ha arribat el moment de fer-ho visible.
Estada de l’investigador brasiler Bruno Vilas Boas Bispo a l’InCom-UAB
L’investigador, doctorand de la Universidade Federal da Bahia (UFBA), realitza una estada de cinc mesos al nostre centre, gràcies a una beca predoctoral del Govern de Brasil, en el marc de l’elaboració de la seva tesi doctoral sobre cinema
Amparo Huertas Bailén participa en el llibre Éxodos y geopolíticas, coordinat per Valerio Rocco
La directora de l’InCom-UAB firma un dels deu capítols del llibre Éxodos y geopolíticas, coordinat per Valerio Rocco. L’obra, publicada per l’Editorial Dykinson en el marc de la col·lecció “Pensar nuestro tiempo”, ha tingut el suport de la Sociedad Académica de Filosofía de España (SAF) i la Cátedra Internacional de Investigación en Hermenéutica Crítica HERCRITIA-Santander