Cinto Niqui, Premi Nacional de Comunicació en la categoria de radiodifusió

L’investigador de l’InCom-UAB ha estat distingit, en la categoria de radiodifusió, pel programa 'L’Altra Ràdio' de Ràdio 4, creat fa 40 anys i del qual ell n’és el director des de l’any 1985. L’acte de lliurament dels premis serà el 13 de novembre al Palau de la Generalitat, en una cerimònia presidida pel president de la Generalitat, Quim Torra

Bellaterra / Barcelona, 06-11-2019. La Generalitat de Catalunya ha concedit el Premi Nacional de Comunicació 2019, en la categoria de radiodifusió, al programa L'Altra Ràdio, dirigit i presentat pel periodista Cinto Niqui, professor del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), des de l’any 1992; investigador del grup consolidat de recerca Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), des del mes d’abril de 2019; i un dels autors i impulsors del “Manifest en favor de la creació d’un Museu de la ràdio a Barcelona”.

El jurat dels premis ha destacat el paper singular que té aquest programa de Ràdio 4, que enguany celebra el 40è aniversari i que s’ha convertit en el magazine amb més anys d’emissió de la radiodifusió catalana, i una trajectòria que supera ja les 2.300 emissions. Per als membres del jurat, aquest programa “continua apostant per la divulgació de les noves tecnologies audiovisuals, la reflexió sobre el seu impacte a la societat i el coneixement de la història de les comunicacions. Cinto Niqui, amb un to divulgatiu i un llenguatge radiofònic senzill, reflexiona setmanalment sobre l’ús i l’impacte en la societat de les TIC, considerades eines de transformació social”.

La Generalitat de Catalunya va crear aquests Premis Nacionals l'any 1999 amb motiu del 75è aniversari del naixement de la primera emissió regular de ràdio a Catalunya. Per a aquesta edició 2019 també ha distingit la sèrie Merlí (categoria televisió), el periodista Ramon Besa i Camprubí (categoria premsa); el diari Crític (categoria mitjans d’arrel digital), Grup Segre (categoria comunicació de proximitat) i Jaume Alemany Gas (categoria publicitat). Paral·lelament, el jurat també ha decidit concedir dues mencions honorífiques: una a Tomàs Alcoverro, per la seva llarga trajectòria com a corresponsal de La Vanguardia a l’Orient Mitjà, i l’altra a la productora Mediapro, pel seu lideratge en el sector audiovisual europeu.

Procedència de la fotografia: www.uab.cat

Nota de premsa Generalitat de Catalunya

Web ‘L’Altra Ràdio’ de Ràdio 4

Entrevista de Cinto Niqui a l’OCC InCom-UAB (05-03-2019): “La propera revolució radiofònica serà a l’àrea de la producció de continguts”