Bellaterra, 13-11-2019. El professor honorari del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) i fundador i primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, rebrà un dels premis Amics de les Biblioteques UAB, en el marc de la 17a Festa dels AmicsUAB que se celebrarà el dijous 28 de novembre de 2019, a les 19 hores, al Recinte Modernista de Sant Pau, al carrer de Sant Antoni Maria Claret, 167, de Barcelona. L’acte serà presidit pel president dels AmicsUAB, Francesc Cayuela; el president del Consell Social (UAB), Gabriel Masfurrol; la rectora de la UAB, Margarita Arboix, i serà presentat per la periodista Elisabet Carnicé.

Aquesta distinció vol reconèixer el valor del fons bibliogràfic i documental personal de Miquel de Moragas i Spà, que el catedràtic ha cedit recentment a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB), i que actualment es troba en catalogació. Cal destacar que Moragas i Spà va ser el creador d’aquesta biblioteca universitària especialitzada en ciències de la comunicació, considerada des de fa anys com a una de les biblioteques de referència d’aquest àmbit científic a Europa.

Durant la festa AmicsUAB també rebran el premi Amics de les Biblioteques UAB, per la contribució amb el seu patrimoni o dedicació, José Manuel Blecua i Martí Olaya. Els premis Amic dels Amics a la trajectòria es concediran a Albert Busquets, Joan Carbonell i Maria Dolors Garcia Ramon. Finalment, el Premi col·lectiu UAB el rebrà l’Institut de Ciències i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB). Durant l’acte es recollirà fons per a les Beques #UABRefugi.

AmicsUAB és una associació que agrupa exestudiants, professors i investigadors i és la més antiga d’aquestes característiques a Catalunya. Creada l’any 1989, entre els seus objectius principals destaca el debat i foment de la transferència de coneixement entre la universitat i la societat.

17a Festa AmicsUAB (Invitació i programa)

Presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018, el 17 de desembre, a les 17.30h, al Palau Robert, a Barcelona
Estudiants de Moçambic aconsegueixen el títol de doctor, en el marc de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
Alexandre Dinis Zavale, Leonel Antonio Simila i Filipe Rui Baloi han defensat les seves respectives tesis doctorals al Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB). Els tres investigadors s’han pogut doctorar gràcies a l’ajut del Programa de cooperació de la Fundació Autònoma Solidària obtingut per la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)