Carme Ferré Pavia i Anna Nogué Regàs publiquen una segona edició, revisada, del Llibre d’estil de l’ACN

La primera edició es va publicar l’any 2010 a l’Editorial UOC. Aquesta segona edició, a càrrec de l’editorial Saldonar, ha suposat una revisió acurada, per adaptar-se a les necessitats més recents, fruit de l’evolució de l’exercici periodístic a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), una agència pública que treballa amb continguts escrits, audiovisuals i multimèdia

Bellaterra, 07-01-2020. La directora del grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB) i professora titular del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), Carme Ferré Pavia, ha estat responsable, amb la subdirectora de l’Agència Catalana de Notícies (ACN), Anna Nogué Regàs, de la segona edició, revisada, del Llibre d’Estil de l’ACN. L’obra ha estat publicada a l’editorial Saldonar, el mes de novembre passat, en paper i en format de llibre digital eBook, i és una coedició amb l’InCom-UAB.

El Llibre d’estil de l’ACN es va publicar per primera vegada l’any 2010, a l’Editorial UOC, amb l’objectiu de convertir-se en una eina de consulta, tant per als treballadors de l’agència, com per a persones de l’àmbit periodístics, estudiants, investigadors i professors.

Per a les editores de l’obra, aquesta publicació es proposa “facilitar que l’Agència Catalana de Notícies sigui fidel a la seva missió i als seus valors. Les pautes que conté sobre la identitat, la imatge, els gèneres, els formats i el model de llengua, així com la guia ètica, estan orientades a garantir el compromís de l’Agència amb els seus clients i, en tant que és una institució pública, amb tota la ciutadania.” També consideren que l’ACN “té una clara vocació d’articular l’espai català de comunicació, de vertebrar el territori i de contribuir a la projecció exterior del país i a la normalització lingüística. Vol ser un referent periodístic independent, plural i un motor d’innovació.”

FERRÉ PAVIA, Carme; NOGUÉ REGÀS, Anna (2019): Llibre d'estil de l'ACN. Barcelona: Edicions Saldonar, en coedició amb l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InC0m-UAB). ISBN: 978-84-17611-24-8 (edición impresa); 978-84-17611-25-5 (edición eBook).

Wisem Mahi, de la universitat pública algeriana de Tlemcen, inicia una estada de recerca al nostre centre
Wisem Mahi està realitzant la seva tesi doctoral sobre el tractament de la premsa espanyola del procés català. Gràcies a una ajuda del Ministeri d’Educació i Investigació Científica de la República Algeriana Democràtica i Popular, realitzarà una estada al nostre centre de set mesos de durada
Amparo Huertas Bailén, ponent invitada a la Conferència Amics UAB sobre igualtat LGTBI, a la Biblioteca de Rubí, el 22 de gener
Es tracta d’una activitat organitzada per l’associació Amics UAB, l’Ajuntament de Rubí i la Biblioteca municipal de Rubí. Forma part del cicle de conferències “Universitat Opina”, amb l’objectiu de “donar a conèixer l’opinió de la comunitat universitària catalana sobre qüestions que afecten la vida dels ciutadans”
La comunicación viva. Reflexiones desde y para las ciencias sociales, nou eBook de l’InCom-UAB Publicacions
Vivian Romeu és l’autora de La comunicación viva. Reflexiones desde y para las ciencias sociales, nou eBook publicat per l’InCom-UAB Publicaciones. Vivian Romeu és doctora en comunicació por la Universidad de La Habana (Cuba). Actualment és professora i investigadora de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México. S’ha especialitzat en art, teories de la comunicació, interculturalitat, estètica de la recepció, semiòtica i anàlisi del discurs
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2020 ple d’il·lusions
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2020 ple d’il·lusions.
El InCom-UAB os desea felices fiestas y un año 2020 lleno de ilusiones.
O InCom-UAB deseja-lhes felizes festas e um ano 2020 chieo de ilusões.
InCom-UAB wishes you Season's greetings and a new year 2020 full of illusions.
@incomuab