Amparo Huertas Bailén, ponent invitada a la Conferència Amics UAB sobre igualtat LGTBI, a la Biblioteca de Rubí, el 22 de gener

Es tracta d’una activitat organitzada per l’associació Amics UAB, l’Ajuntament de Rubí i la Biblioteca municipal de Rubí. Forma part del cicle de conferències “Universitat Opina”, amb l’objectiu de “donar a conèixer l’opinió de la comunitat universitària catalana sobre qüestions que afecten la vida dels ciutadans”

Bellaterra, 08-01-20202. La directora de l’InCom-UAB i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), Amparo Huertas Bailén, ha estat invitada per l’associació Amics UAB a impartir la ponència “Polítiques públiques, igualtat LGTBIQ+ i desenvolupament social”, que se celebrarà el dimecres 22 de gener de 2020, a les 19 hores, a la Biblioteca municipal de Rubí, al carrer d’Aribau, número 5, d’aquesta ciutat vallesana. L’acte serà moderat pel director de la Biblioteca de Rubí, Adrià Martín, i forma part del cicle de conferències “Universitat Opina”.

El desenvolupament social només és possible amb la consolidació del reconeixement, el respecte i la normalitat social de la diversitat. En aquest procés, les polítiques públiques són una eina essencial.

Amb una mirada molt reduïda de la realitat biològica, la normativa binària només distingeix entre home i dona, reduint els models de vida a dues opcions ben diferenciades i, per tant, deixant fora moltes possibilitats de ser i estar a la societat. Si, a més, afegim la consolidació d’una societat patriarcal, no ens ha de sorprendre que la visibilitat dels col·lectius LGTBIQ+ estigui fortament vinculada a moviments socials de lluita.

Al segle XX es parlava de pervertits, desviats, problemes de salut mental, perillositat,... Al segle XXI, és possible trobar exemples de polítiques més progressistes dirigides a eliminar la discriminació i afavorir la inclusió. Però aquest procés cap a la normalitat social de les diverses identitats de gènere no és fàcil. L’efectivitat d’aquestes polítiques requereix d’una societat amb una mirada oberta i, alhora, d’una constant autocrítica capaç de donar resposta als múltiples i diversos debats que es generen dins dels col·lectius LGTBIQ+ i fora d’ells. En aquest context, és inqüestionable que l’àmbit comunicatiu, els discursos que circulen fora i dins dels mitjans de comunicació tradicionals, hi juguen un paper decisiu.

L’assistència a aquest acte és gratuïta, però cal inscripció prèvia a través de la secretaria de l’associació Amics UAB (Tel. 93 581 14 90; amics@uab.cat; www.amicsuab.cat)

Programa Conferència Amics UAB: Amparo Huertas Bailén: “Polítiques públiques, igualtat LGTBIQ+ i desenvolupament social”. Rubí: Biblioteca de Rubí, 22 de gener de 2020, 19h.

Amics UAB

Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler de Rubí

Wisem Mahi, de la universitat pública algeriana de Tlemcen, inicia una estada de recerca al nostre centre
Wisem Mahi està realitzant la seva tesi doctoral sobre el tractament de la premsa espanyola del procés català. Gràcies a una ajuda del Ministeri d’Educació i Investigació Científica de la República Algeriana Democràtica i Popular, realitzarà una estada al nostre centre de set mesos de durada
La comunicación viva. Reflexiones desde y para las ciencias sociales, nou eBook de l’InCom-UAB Publicacions
Vivian Romeu és l’autora de La comunicación viva. Reflexiones desde y para las ciencias sociales, nou eBook publicat per l’InCom-UAB Publicaciones. Vivian Romeu és doctora en comunicació por la Universidad de La Habana (Cuba). Actualment és professora i investigadora de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México. S’ha especialitzat en art, teories de la comunicació, interculturalitat, estètica de la recepció, semiòtica i anàlisi del discurs
Carme Ferré Pavia i Anna Nogué Regàs publiquen una segona edició, revisada, del Llibre d’estil de l’ACN
La primera edició es va publicar l’any 2010 a l’Editorial UOC. Aquesta segona edició, a càrrec de l’editorial Saldonar, ha suposat una revisió acurada, per adaptar-se a les necessitats més recents, fruit de l’evolució de l’exercici periodístic a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), una agència pública que treballa amb continguts escrits, audiovisuals i multimèdia
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2020 ple d’il·lusions
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2020 ple d’il·lusions.
El InCom-UAB os desea felices fiestas y un año 2020 lleno de ilusiones.
O InCom-UAB deseja-lhes felizes festas e um ano 2020 chieo de ilusões.
InCom-UAB wishes you Season's greetings and a new year 2020 full of illusions.
@incomuab