Un projecte de:

Amb el suport de:

I el patrocini de:

Edició 2017-2018

L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona va crear, l’any 2000, l’Informe de la comunicació a Catalunya, una obra col·lectiva de periodicitat biennal, amb l’objectiu que esdevingués una eina de suport als equips investigadors, als professionals i als responsables de les polítiques públiques del nostre país.

L’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 està estructurat en tres apartats. La primera part es dedica al marc general de la comunicació a Catalunya, amb sis capítols sobre temes transversals (els espais comunicatius i la llengua; les polítiques de comunicació; l’economia i el finançament de la comunicació; l’entorn tecnològic; els drets audiovisuals i el servei públic, i la recerca en comunicació). La segona part se centra en la situació dels mitjans i la indústria de la comunicació i la cultura (la premsa, la ràdio, la televisió, el cinema, el llibre, la música i el videojoc). La tercera part es concep com un espai de reflexió sobre els reptes del bienni (el procés català i l’impacte del big data i del fenomen de les fake news). L’obra es tanca amb un epíleg on es fa una reflexió sobre l’estat de la comunicació a Catalunya.

Amb aquest volum l’Informe de la comunicació a Catalunya arriba a la seva desena edició.

- Descarregar l'Informe complet (PDF)

Índex
Presentació PDF
Introducció PDF
PART 1. MARC GENERAL PDF
1. Espais comunicatius i llengua PDF
2. Les polítiques de comunicació PDF
3. Economia i finançament de la comunicació PDF
4. L’entorn tecnològic PDF
5. Drets televisius i servei públic PDF
6. La recerca en comunicació PDF
PART 2. MITJANS I INDÚSTRIES DE LA COMUNICACIÓ I LA CULTURA PDF
7. La premsa PDF
8. La ràdio PDF
9. La televisió PDF
10. El cinema PDF
11. El llibre PDF
12. La música PDF
13. El videojoc PDF
PART 3. REPTES DE LA COMUNICACIÓ A CATALUNYA PDF
14. Recerca en comunicació i procés català PDF
15. Polarització, espectacularització, tertúlies i periodisme. Una visió comunicativa del procés català PDF
16. Els nous reptes del periodisme: fake news i big data PDF
EPÍLEG PDF
Epíleg PDF